Fukubukuro

2012-01-01 - 15:49:23
Dagen efter nyårsafton är det stor-rea i Japan. I Japan har man Fukubukuros dvs "Lucky bags".
Köper man en "lyckopåse" får man oftast ett set med kläder/saker som det är 50-80% rea på.
Dvs man får en rejäl rabatt så det är värd. (speciellt om man är ute efter sitt favorit märke.
Meningen är att man inte ska veta vad som är i påsarna men de flesta affärer brukar visa
bilder i förväg så man åtminstonde har någon aning.

åtta i morse stod jag i kön till Laforet, bästa varuhuset i Harajuku.
Nio öppnade de och jag fick tag på de påsar jag ville ha. Det var en aning kaos i början
men sen var det bara roligt. Sååå nöjd med allt. Den vita påsen äre Tommies.
Har ingen bild på innehållet men de var sjukt snygga killkläder där i och jag tänker sno allt.

Inte den bästa bilden men..ena påsen var Lovers House från Super Lovers.
Fick tjockiströja,byxor,rosett,necessär och en väska. Andra Påsen är Monomania,
som innehöll jacka/tröja,t-shirt,byxor,halsduk och en väska.
Så sjukt nöjd med allt faktiskt~

Kommentera inl臠get h舐:

Namn:
Kom ih虍 mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0