White Day ホワイトデー

2012-03-14 - 14:57:24
Idag 14.3 är det White Day! Vilket betyder att de är tjejernas alla-hjärtans-dag.
Den 14onde februari på alla hjärtans dag i Japan så ger flickorna choklad till pojkarna och
på White Day så får flickorna presenter/godis av pojkarna (vilket helst då ska vara något vit)
Basically går det hela ut på att om killen fick choklad av en tjej den 14/2 och han vill visa att de
uppskattades eller "besvara" kärleken så köper/gör han en månad efteråt något lika fint tillbaka.
~
Enda sen jag var liten (när jag läste om det i manga) har jag haft en töntig svaghet för White Day.
Tycker hela grejen är sjukt sött med att tjejer/killar får varsin dag.


Hade världens mysigaste dag med min pojke. Fick finaste sakerna också (fast jag seriöst inte
behövde något. Jävla dumunge <3
) Om inte annat så är det bara sjukt mys att gå runt i butiker
och se vad de har och erbjuda på white-day, ibland är de typ rea och sånt i vanliga klädbutiker.
Plus att alla highschool-couples är ute och confessar till varandra och man ser typ 70+ män
köpa godis till deras hemmafruar/lovers så sjukt sött haha.

Vi är hardcore och gör nästan hemmagjord choklad, smälte den själv åtminstonde~
Happi White Day!!

Kommentera inl臠get h舐:

Namn:
Kom ih虍 mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0