okt. 29 nerd

2011-10-29 - 18:56:53

Besökte Nakano Broadway först idag. Jag hitta denhär Eureka Seven-
"enarmad bandit" spelet till salu som jag absolut vill ha i mitt hem!!
Problemt är att jag vet inte hur jag ska få med mig den hem till Sverige. >.<

På eftermiddagen åkte vi till Akiba. Åt goaste hambugertallriken på Beckers.

Plötsligt såg vi på gatan att alla folk stod och tog kort upp i luften.
En satellit hade kraschat in i en byggnad!! (IRL så kommer denhär "satelliten"
från animen/spelet Steins;Gate men det är bara awesome att de faktiskt har
satt upp denhär på riktigt mitt i Akiba.) Älska Japans nördkultur.

Dagens köp. Doujinshis av olika slag. Touhou-artboken (med tillhörande
skiva) är min bästa fångst idag och Guilty Crown art/note-boken förstås.

Köpte Akihabara-Maid Chiffon Cakes för att tröstäta lite. Är fortfarande
smått sjuk nämligen. Så inget Halloween firande för mig riktigt, vilket är
tråkigt eftersom jag älskar Halloween. Men imorgon ska vi på Tokyos
största Halloween-parad endå en stund. Jag hoppas på awesomness.
/sara

Kommentera inl臠get h舐:

Namn:
Kom ih虍 mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0